쇠약해진 상징적 장난감브랜드를 수익으로 되돌려놓은 레고의 사장 요르겐 비크 크누트슈토르프(Jorgen Vig Knudstorp) 는 유럽이
냉혹한 경제현실을 직시 해야한다고 말했다.
크누트슈토르프는 유럽이 3년간의 글로벌 금융 위기에도 불구하고 현실보다 더 잘산다고 생각하고 있다고 믿는다.
요통치는 시장의 계속되는 위기와 불안정한 금융분야와 함께 우리는 모두는 우리의 부의 조그만 부분을 잃었을 뿐이라고 인식하고 있
다고 말했다.
크누트슈토르프의 리더쉽아래 2자리수의 성장으로 재도약하기전까지, 레고는 90년대말 길을 잃고 깊은 빛에 빠졌다.
크누트슈토르프는 그의 생산회사의 경험에서부터 유럽 재무장관이 배울 수 있게 의견을 제시한다.
나의 제안의 일부는 내가 나의 회사에서 어렵게 배운 현실을 직면할 수 있게 해줍니다.
크누트슈토르프는 유럽과 마찬가지로 레고도 깊은 빛에 빠졌었다고 말했다.
크누트슈토르프에 따르면 "맞아요, 우리는 많은 빛을 지고 있어요, 미안합니다, 우리는 엉망이에요"라고 말함으로서 위기를 다지는 것
이 시작될 것이라고했다.
그는 유럽이 향후 10년동안 경기침체를 막기위해서 부채를 탕감해야 한다고 생각한다.
"나는 우리가 정부차원과 또한 가족차원에서 30년동안 단지 돈을 더욱 많이 빌리는 것에서 벗어나고 있다고 생각한다. 그러나 유럽은
세계에서 이용할 수 있는 값싼 노동력은 감소할 것인 반면 원자재가격이 오를 수 있는 단계에 들어가고 있다" 고 말했다.
" 레고는 변화하는 경제 상태에 회사가 순응하는 것에 초점을 맞출것입니다. 이것은 생존을 위해 중요한 문제라고 생각합니다. "
네고는 또한 제품구성을 새롭게 하고 특별히 여자아이들을 위한 장난감을 출시할 계획이다.
크누트슈토르프는 또한 상황을 간단하게 유지하는 것이 필요하다고 강조했다.
" 당신은 모든시간동안 너무 상황을 복잡하게 만드는 것이 아니라 일관성을 유지하기 위해서 모든시간동안 도전해야할 필요가 있습니
다. 상황이 복잡하게 되면 많은 생산은 회사 내부의 손실이 됩니다. "
사진 - 독일레고마을(출처:네이버카페 레고랜드)
Lego tells Europe how to rebuild, brick by brick
Lego boss Jorgen Vig Knudstorp, who pulled the iconic toy brand back into profit, says Europe needs to face up to its harsh economic reality.
Knudstorp believes Europeans think they are wealthier than they are, despite three years of a global financial crisis.
With the crisis continuing to roil markets and destabilize the banking sector, "it's about all of us recognizing that we have lost a bit of our wealth," he says.
Lego lost its way in the late 90s and went deeply into debt before rebounding to double digit growth under Knudstorp's leadership.
Knudstorp suggests European finance ministers could learn from Danish manufacturer's experience. "My piece of advice would be: face the truth -- that is what I learned the hard way in our company."
Knudstorp says Lego went too deeply into debt, as Europe has also done. According to Knudstorp, stemming the crisis will begin by saying: "Yes we are over-indebted, we are sorry, we screwed up."
He believes Europe needs to write-off some of its debt to avoid a stagnant economy for the next decade.
"I think we are moving from a 30 year period of just borrowing more and more money at the government level and also at the household level," Knudstorp says.
However, he says, Europe is entering a phase where raw material costs could increase while the availability for cheap labor around the world will decline.
At Lego, Knudstorp will be focused on ensuring the company adapts to the changing economic conditions, which he believes are crucial to ensure survival. Lego is also renewing its portfolio of products, and plans to launch toys specifically designed for girls.
But Knudstorp also emphasis the needs to keep things simple. "You need to challenge your organization all the time, to stay coherent, not make things too complicated," he says. "A lot of productivity is lost inside the company when things get complicated."